Ledare nr.1, 2022

Författare

  • Ulrike Schnaas Uppsala universitet, Sverige
  • Per-Anders Forstorp Linköpings universitet, Sverige
DOI: https://doi.org/10.23865/hu.v12.4125

Abstract

Välkomna till det första numret av Högre utbildning år 2022! Efter nästan två års digital undervisning på distans har vårterminen till största del utspelat sig på campus igen, efterlängtat av många, både studenter och lärare. Samtidigt har de högskolepedagogiska konferenserna nästan avlöst varandra, från lokala konferenser på lärosätesnivå till den nationella NU-konferensen med temat ”Att synliggöra lärandet” och den internationella ICED-konferensen under rubriken ”Sustainable Educational Development”, som gick av stapeln i Danmark. Tidskriften Högre utbildning är en del av samtalet mellan lärare, forskare, pedagogiska utvecklare, studenter med
flera och bidrar med aktuella perspektiv. En del av texterna i det här numret summerar och analyserar erfarenheter som har gjorts under pandemin, medan andra bidrag rör sig i en vidare högskolepedagogisk kontext.

Hämtningsstatistik
Totala nedladdningar:
Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Publicerad

2022-10-11

Referera så här

Schnaas, U., & Forstorp, P.-A. (2022). Ledare nr.1, 2022. Högre utbildning, 12(1). https://doi.org/10.23865/hu.v12.4125

Nummer

Bidragsformer

Ledare