Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk

högre utbildning

  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Meddelanden

  • Välkommen till konferensen Forskning om högre utbildning

    2019-09-03

    Högskolepedagogiskt centrum vid Örebro universitet och tidskriften Högre utbildning inbjuder till den andra konferensen på temat Forskning om högre utbildning den 19–20 maj 2021.

    Läs mer Läs mer om Välkommen till konferensen Forskning om högre utbildning
  • Call for papers

    2019-03-01

    Välkommen att skicka in bidrag till temanumret "Undervisning och lärande för hållbar utveckling i högre utbildning". Deadline är 15 oktober 2019.

    Läs mer Läs mer om Call for papers
  • Vi söker granskare

    2018-04-16

    Högre utbildning sjösattes 2010 och är Sveriges enda akademiska tidskrift specifikt inriktad mot undervisning, lärande och utbildning inom högskolan. Nu söker vi granskare.

    Läs mer Läs mer om Vi söker granskare
  • Forskningskonferens om högre utbildning!

    2017-10-12

    Institutionen för utbildningsvetenskap vid Lunds universitet, tidskriften Högre utbildning och forskarutbildningsnätverket FonSyd bjuder in till en forskningskonferens om högre utbildning i Lund den 15-16 maj 2018. Programmet är klart och anmälan är öppen. Läs mer på konferensens webbplats

    Läs mer Läs mer om Forskningskonferens om högre utbildning!
  • Välkommen till Högre utbildnings nya webbplats!

    2017-06-19

    Denna nya webbplats är ett resultat av att tidskriften inlett samarbete med Nordic Open Access Scholarly Publishing (NOASP), ett förlag under norska Cappelen Damm Akademisk. Våra två tidigare webbplatser, vår ”framsida” och vårt publiceringssystem, har nu ersatts med en som man når via hogreutbildning.se.

    Meddelande till författare: Nya bidrag sänds in på denna webbplats. Bidrag under pågående granskning nås genom att logga in i det gamla publiceringssystemet, http://journals.lub.lu.se/index.php/hus/index

    Läs mer Läs mer om Välkommen till Högre utbildnings nya webbplats!

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Att bedöma pedagogisk skicklighet – är det verkligen så svårt? – en studie av skillnader i bedömningar mellan vetenskapligt och pedagogiskt sakkunniga
    152
  • När blir det plagiat? – En tvärsnittsstudie av studenters färdigheter och förmågor gällande fusk i form av plagiat
    110
  • Reflektioner kring en högre utbildning som lägger grunden för bildade företagsekonomer
    105
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    103
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    96
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Mona Fjellström och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk