Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk

högre utbildning

  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök

Högre utbildning

Senaste artiklar

  • 2022-05-13
    Rollspelsövningar för undervisning av matematiska modeller på universitetsnivå
    Reflekterad utbildningspraktik
    Jonas Westin, Johan Svensson
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-05-05
    Den gröna vändningen
    Recensioner
    Simon Haikola
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-05-04
    Frivillig frånvaro - om den luddiga övergången till distansundervisning under covid-19-pandemin
    Reflekterad utbildningspraktik
    Daniel Persson
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-04-21
    En språkverkstad för alla?
    Artiklar
    Karin Dahl, Gunilla Lindqvist
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-03-18
    Att stödja tvärvetenskapliga doktoranders frigörelse från disciplinära föreställningar
    Reflekterad utbildningspraktik
    Eric Brandstedt
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-03-18
    Den livsfarliga helhetslösningens lockelse
    Recensioner
    Johan Wickström
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2022-03-07
    Ledare vol. 11 nr. 3 2021
    Ledare
    Cecilia Olsson Jers, Åsa Lindberg-Sand
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2021-12-30
    “It has worked well despite the circumstances” – a study on student social relations and well-being during the pandemic
    Artiklar
    Annika Fjelkner, Torgny Roxå, Per Warfvinge
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • 2021-12-30
    “Student-led Education for a better world?” Reflections in conversation
    Fördjupad diskussion
    Sachiko Ishihara, Aster Tommasini, Charlotte Ponzelar, Ewa Livmar
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
Visa alla nummer

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    379
  • Utveckling av muntlig examination med fokus på studenters rättssäkerhet – exempel från en ingenjörskurs
    233
  • En språkverkstad för alla?
    207
  • Plagiera eller referera vetenskapligt? En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering
    173
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    146
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk