Hur får man en högskolepedagogisk satsning att leva vidare? Några reflektioner kring ämnesintegrering av akademiskt skrivande på Polisutbildningen
Abstract
Den här texten handlar om ett högskolepedagogiskt samarbete som syftat till att skapa en ämnesintegrerad
introduktion i akademiskt skrivande för polisstudenter vid Södertörns högskola.
I texten beskrivs hur samarbetet har sett ut och vad som har fått introduktionen att leva kvar i
programmet. Vi diskuterar utmaningar som uppstått och avslutar med några råd till den som
vill genomföra liknande satsningar och samarbeten.
Publicerad
Referera så här
Nummer
Bidragsformer
Nyckelord:
Högskolepedagogisk utveckling, akademisk litteracitet, ämnesintegrering, polisutbildningLicens
Copyright (c) 2017 Hedda Söderlundh, Therese Lind, Anders Nordström

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.