Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 7 Nr 2 (2017)

Vol 7 Nr 2 (2017)

Publicerad: 2017-11-27

Ledare

  • Forskarhandledning på frammarsch
    Jan Stockfors
    91-93
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Artiklar

  • Kritiskt tänkande i forskarutbildningen – handledares röster om ett betydelsefullt examensmål
    Sara Kalm, Magdalena Bexell
    1-17
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Tröskelbegrepp inom grammatiken
    Gunlög Josefsson, Katarina Lundin
    18-34
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Improvisational approaches to supervision dialogue
    Sven Bjerstedt
    63-76
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Reflektioner

  • Vad ska vi med föreläsningar till?
    Andreas Håkansson
    40-50
    • HTML
    • EPUB
    • XML
    • PDF
  • Om forskarhandledningens mål, samförfattarskap och meritering: Några dilemman inom det utbildningsvetenskapliga fältet
    Tünde Puskás, Fredrik Jeppsson
    51-62
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    Maria Wolrath Söderberg
    77-90
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Goda exempel

  • Hur får man en högskolepedagogisk satsning att leva vidare? Några reflektioner kring ämnesintegrering av akademiskt skrivande på Polisutbildningen
    Hedda Söderlundh, Therese Lind, Anders Nordström
    35-39
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk