Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
    • Högre utbildning och coronapandemin
Sök

Ledare vol. 12 nr. 2 2022

Javascript must be enabled to load the article.

You can also download the raw html article


Tillbaka till artikelinformation

Andra formater

  • PDF
  • EPUB
  • XML

Publicerad

2022-12-23

Nummer

Vol 12 Nr 2 (2022)

Bidragsformer

Ledare

Licens

Copyright (c) 2022 Hélène Edberg, Jan Stockfors

Creative Commons-license

Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

doaj

Mest lästa denna månad
  • Wicked problems i lärande för hållbar utveckling – Vägledning för att ta fram exempel och problembeskrivningar
    146
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    116
  • Ett motstridigt arbete – Universitetslärare handleder studentuppsatser
    107
  • Naturvetenskap för yngre barn – kunskapsinnehåll i lärarstudenters beskrivningar av sin framtida undervisning
    97
  • Between culture wars and bureaucracy - on academic freedom and the professionalism of university teachers
    80
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under licensen Creative Commons CC BY 4.0. Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk