Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
    • Högre utbildning och coronapandemin
Sök

Leading higher education as and for the public good

Javascript must be enabled to load the article.

You can also download the raw html article


Tillbaka till artikelinformation

Andra formater

  • PDF
  • EPUB
  • XML

Publicerad

2020-10-05

Nummer

Vol 10 Nr 2 (2020)

Bidragsformer

Recensioner

Licens

Copyright (c) 2020 Torgny Roxå

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell-licens.

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

doaj

Mest lästa denna månad
  • Wicked problems i lärande för hållbar utveckling – Vägledning för att ta fram exempel och problembeskrivningar
    146
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    116
  • Ett motstridigt arbete – Universitetslärare handleder studentuppsatser
    107
  • Naturvetenskap för yngre barn – kunskapsinnehåll i lärarstudenters beskrivningar av sin framtida undervisning
    97
  • Between culture wars and bureaucracy - on academic freedom and the professionalism of university teachers
    80
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under licensen Creative Commons CC BY 4.0. Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk