Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 10 Nr 2 (2020)

Vol 10 Nr 2 (2020)

Publicerad: 2020-08-10

Ledare

  • Introduction to the thematic collection
    Lärande för hållbar utveckling
    Ola Leifler, Cecilia Enberg
    50-54
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Artiklar

  • Case hacks: Four hacks for promoting critical thinking in case-based management education for sustainable development
    Lärande för hållbar utveckling
    Thomas Taro Lennerfors, Per Fors, Jonathan R. Woodward
    1-15
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • The concept of hyperenculturation: An example from a Swedish research school
    Anna Petersson, Catharina Sternudd
    24-36
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Att göra högre studier tillgängliga – ett lärarperspektiv
    Stina Melander
    37-49
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Flerspråkighet och transspråkande i lärarprogram för nyanlända lärare – språkbro med förhinder?
    Catarina Economou, Elin Ennerberg
    75-89
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Reflektioner

  • Reflektioner kring en högre utbildning som lägger grunden för bildade företagsekonomer
    Jörgen Elbe, Carl Olsmats
    55-65
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Recensioner

  • Leading higher education as and for the public good
    Torgny Roxå
    21-23
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • A renewed search for meaning?
    Bjørn Stensaker
    73-74
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Goda exempel

  • The Pedagogical Ambassadorship Programme as an approach to academic development
    Klara Bolander Laksov
    16-20
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Inbjudna artiklar

  • Det hållbara lärosätet – innebörd och hinder på vägen
    Lärande för hållbar utveckling
    Björn Brorström, Birgitta Påhlsson
    66-72
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk