Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 7 Nr 1 (2017)

Publicerad: 2017-07-10

Ledare

  • I samtal för lärande och utveckling
    Mona Fjellström
    98-99
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Artiklar

  • Kamratrespons som formativ bedömning för lärande. En analys av kamratresponstexter på lärarutbildningen
    Jennie Sivenbring
    1-12
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Stöttning av skrivande i ett digitalt diskussionsforum. Kan den digitala lärplattformens kursdesign utvecklas genrepedagogiskt?
    Stina Hållsten
    13-28
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis
    Kim J. Herrmann, Velda McCune, Anna Bager-Elsborg
    29-42
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • ”Mer handledning och feedback hade varit bra” En studie om studenternas självreglering på en kurs i skrivande enligt modellen för självständigt lärande
    Åsa Mickwitz
    43-55
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Progression i högre utbildning
    Anna Ida Säfström
    56-75
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Planering, progression, profession: hur studenter blir planerare
    Lars Larsson
    85-97
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Goda exempel

  • Lärdomar från en simulering av humanitär förhandling
    Lars Löfquist
    76-80
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Övriga bidrag

  • «Rättssäker examination» i ny upplaga
    Tobias Hägerland
    81-84
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    451
  • En språkverkstad för alla?
    90
  • Covid-19 and (re)learning teaching: Never let a crisis go to waste
    87
  • Closer and further away – emergency-remote teacher education, orientations and student-bodie
    86
  • Role-play as a pedagogical method to prepare students for practice: The students’ voice
    64
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk