Nu har vi ett gemensamt språk – om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande

Authors

  • Maria Eklund Heinonen Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet
  • Kajsa Sköldvall Institutionen för kultur och lärande, Södertörns högskola

Abstract

I denna artikel presenterar vi ett högskolepedagogiskt projekt som syftar till en ämnesintegrerad introduktion i akademiskt skrivande, med utgångspunkt i forskningsfältet academic literacies. Vi delar med oss av våra erfarenheter samt redovisar några viktiga lärdomar inför liknande projekt.

Usage Statistics
Total downloads:
Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Eklund Heinonen, Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet

Insitutionen för nordiska språk, universistetslektor i svenska med särskild inriktning mot svenska som andraspråk.

Kajsa Sköldvall, Institutionen för kultur och lärande, Södertörns högskola

Studieverkstan, Institutionen för kultur och lärande, adjunkt i svenska.

Full text

Published

2015-06-25

How to Cite

Eklund Heinonen, M., & Sköldvall, K. (2015). Nu har vi ett gemensamt språk – om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande. Högre utbildning, 5(2), 133–138. Retrieved from https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/772

Issue

Section

Best practice

Keywords:

akademiskt skrivande, ämnesintegration, akademisk litteracitet