Nu har vi ett gemensamt språk – om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande

Författare

  • Maria Eklund Heinonen Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet
  • Kajsa Sköldvall Institutionen för kultur och lärande, Södertörns högskola

Abstract

I denna artikel presenterar vi ett högskolepedagogiskt projekt som syftar till en ämnesintegrerad introduktion i akademiskt skrivande, med utgångspunkt i forskningsfältet academic literacies. Vi delar med oss av våra erfarenheter samt redovisar några viktiga lärdomar inför liknande projekt.

Hämtningsstatistik
Totala nedladdningar:
Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Författarbiografier

Maria Eklund Heinonen, Institutionen för nordiska språk, Uppsala universitet

Insitutionen för nordiska språk, universistetslektor i svenska med särskild inriktning mot svenska som andraspråk.

Kajsa Sköldvall, Institutionen för kultur och lärande, Södertörns högskola

Studieverkstan, Institutionen för kultur och lärande, adjunkt i svenska.

Fulltext

Publicerad

2015-06-25

Referera så här

Eklund Heinonen, M., & Sköldvall, K. (2015). Nu har vi ett gemensamt språk – om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande. Högre utbildning, 5(2), 133–138. Hämtad från https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/772

Nummer

Bidragsformer

Goda exempel

Nyckelord:

akademiskt skrivande, ämnesintegration, akademisk litteracitet