Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 5 Nr 2 (2015)

Vol 5 Nr 2 (2015)

					Visa Vol 5 Nr 2 (2015)
Publicerad: 2015-06-25

Ledare

  • Med Högre utbildning i hängmattan
    Anders Sonesson
    65-67
    • PDF

Artiklar

  • Erfarenhetens och reflektionens betydelse för lärandet av molekylära processer
    Caroline Larsson, Mari Stadig Degerman
    69-85
    • PDF
  • Workshop – att skapa rum för möten som kan förändra
    Anne-Charlotte Ek, Camilla Safrankova
    87-97
    • PDF

Reflektioner

  • Formandet av anställningsbara studenter: En reflektion kring karriärvägledning inom högre utbildning
    Viktor Vesterberg
    99-105
    • PDF

Goda exempel

  • Flervalsprov för effektiv styrning mot sammansatta kunskaper och bättre projektarbeten
    Filip Lindskog, Henrik Hult
    107-119
    • PDF
  • Att arbeta tillsammans - utvärdering av nytt kursupplägg av examensarbeten
    Sofia Thorsson, Björn Holmer
    121-125
    • PDF
  • Könsmedveten kurslitteratur som ett led i jämställdhetsarbetet
    Maren Eckart, Anneli Fjordevik
    127-131
    • PDF
  • Nu har vi ett gemensamt språk - om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande
    Maria Eklund Heinonen, Kajsa Sköldvall
    133-138
    • PDF
  • När kurslitteratur blir receptförslag - Om bristen på kritiska textläsningar
    Susanne Dodillet
    139-140
    • PDF

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk