Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 5 Nr 2 (2015)

Publicerad: 2015-06-25

Ledare

  • Med Högre utbildning i hängmattan
    Anders Sonesson
    65-67
    • PDF

Artiklar

  • Erfarenhetens och reflektionens betydelse för lärandet av molekylära processer
    Caroline Larsson, Mari Stadig Degerman
    69-85
    • PDF
  • Workshop – att skapa rum för möten som kan förändra
    Anne-Charlotte Ek, Camilla Safrankova
    87-97
    • PDF

Reflektioner

  • Formandet av anställningsbara studenter: En reflektion kring karriärvägledning inom högre utbildning
    Viktor Vesterberg
    99-105
    • PDF

Goda exempel

  • Flervalsprov för effektiv styrning mot sammansatta kunskaper och bättre projektarbeten
    Filip Lindskog, Henrik Hult
    107-119
    • PDF
  • Att arbeta tillsammans - utvärdering av nytt kursupplägg av examensarbeten
    Sofia Thorsson, Björn Holmer
    121-125
    • PDF
  • Könsmedveten kurslitteratur som ett led i jämställdhetsarbetet
    Maren Eckart, Anneli Fjordevik
    127-131
    • PDF
  • Nu har vi ett gemensamt språk - om ämnesintegrerad undervisning i akademiskt skrivande
    Maria Eklund Heinonen, Kajsa Sköldvall
    133-138
    • PDF
  • När kurslitteratur blir receptförslag - Om bristen på kritiska textläsningar
    Susanne Dodillet
    139-140
    • PDF

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Att bedöma pedagogisk skicklighet – är det verkligen så svårt? – en studie av skillnader i bedömningar mellan vetenskapligt och pedagogiskt sakkunniga
    163
  • När blir det plagiat? – En tvärsnittsstudie av studenters färdigheter och förmågor gällande fusk i form av plagiat
    152
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    116
  • Reflektioner kring en högre utbildning som lägger grunden för bildade företagsekonomer
    115
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    109
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Mona Fjellström och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk