När kurslitteratur blir receptförslag – Om bristen på kritiska textläsningar

Författare

  • Susanne Dodillet Institutionen för pedagogik och specialpedagogik Box 300, 405 30 GÖTEBORG

Abstract

Kursplaner uttrycker inte sällan förväntningar på att studenterna ska kunna förhålla sig kritiskt till det de läser. Men kan de alltid det? Susanne Dodillets diskuterar denna fråga utifrån ett exempel från undervisning i lärandeteori.
Hämtningsstatistik
Totala nedladdningar:
Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Fulltext

Publicerad

2015-06-25

Referera så här

Dodillet, S. (2015). När kurslitteratur blir receptförslag – Om bristen på kritiska textläsningar. Högre utbildning, 5(2), 139–140. Hämtad från https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/773

Nummer

Bidragsformer

Debatt

Nyckelord:

kritik, Illeris, lärarutbildning