Seminariestruktur för att hjälpa studenter att tänka om en etablerad praktik

Författare

  • Anja Malmberg Institutionen för språkstudier, Umeå universitet

Abstract

I denna artikel presenteras en struktur för ett seminarium eller en seminarieserie, där målet är att studenten ska kunna tänka om och i förlängningen förändra den etablerade yrkespraktik som den utbildas för. Seminariestrukturen har tre steg som är lätta att variera efter innehåll och mål.

Hämtningsstatistik
Totala nedladdningar:
Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Fulltext

Publicerad

2014-09-09

Referera så här

Malmberg, A. (2014). Seminariestruktur för att hjälpa studenter att tänka om en etablerad praktik. Högre utbildning, 4(2), 141–145. Hämtad från https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/783

Nummer

Bidragsformer

Goda exempel

Nyckelord:

Seminarium, Förändra yrkespraktik, Handlingskompetens, Lärarutbildning