Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 4 Nr 2 (2014)

Publicerad: 2014-10-24

Ledare

  • Högre utbildning för vidare perspektiv
    Anders Sonesson, Maja Elmgren
    93-94
    • PDF

Artiklar

  • «Åpne, mangfoldige og respektfulle?» Visjoner og kjerneverdier i norske og svenske høyere utdanningsinstitusjoner
    Hogne Lerøy Sataøen
    95-108
    • PDF
  • Ämnesinnehåll och genusmedvetenhet i samspel för en mer inkluderande naturvetenskap
    Anita Hussénius, Kristina Andersson, Anna Danielsson, Annica Gullberg
    109-125
    • PDF
  • När karma blev konkret – erfarenhetsbaserad pedagogik som utmaning för lärare och studenter i Högre utbildning
    Katarina Plank
    127-139
    • PDF

Goda exempel

  • Seminariestruktur för att hjälpa studenter att tänka om en etablerad praktik
    Anja Malmberg
    141-145
    • PDF

Reflektioner

  • Att bedöma och belöna pedagogisk skicklighet – erfarenheter från Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet
    Björn Badersten
    147-160
    • PDF

Tillbakadragna bidrag

  • Högre utbildning drar tillbaka artikeln ”Är marknadsanpassad forskningsanknytning möjlig? Professionsutbildningar möter akademins nya krav”
    Anders Sonesson, Maja Elmgren, Mona Fjellström, Lars Geschwind, Maria Larsson
    161
    • PDF

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Att bedöma pedagogisk skicklighet – är det verkligen så svårt? – en studie av skillnader i bedömningar mellan vetenskapligt och pedagogiskt sakkunniga
    152
  • När blir det plagiat? – En tvärsnittsstudie av studenters färdigheter och förmågor gällande fusk i form av plagiat
    110
  • Reflektioner kring en högre utbildning som lägger grunden för bildade företagsekonomer
    105
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    103
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    96
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Mona Fjellström och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk