Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 3 Nr 2 (2013)

Vol 3 Nr 2 (2013)

					Visa Vol 3 Nr 2 (2013)
Publicerad: 2013-06-12

Ledare

  • Högre utbildnings första temanummer: Självständiga arbeten
    Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson
    83-86
    • PDF

Artiklar

  • Handledningens vad, hur och varför – interaktionella mönster med fokus på röst
    Hanna Sveen, Jenny Magnusson
    87-102
    • PDF
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    Nina Nikku
    103-116
    • PDF

Goda exempel

  • Fler perspektiv, höjd vetenskaplig nivå, ökad trygghet: grupphandledning av självständiga arbeten i laboratoriemiljö.
    Helen Setterud
    117-121
    • PDF
  • Examensarbetet i praktiken - en personlig reflektion
    Rolf Berger
    123-127
    • PDF
  • Using group supervision and social annotation systems to support students’ academic writing
    Daniel Pargman, Björn Hedin, Stefan Hrastinski
    129-134
    • PDF
  • Uppsatsskrivande som forskningsbaserat lärande och kursen som skrivargrupp
    Johanna Maria Bergqvist
    135-138
    • PDF

Recensioner

  • Examensarbetet på lärarutbildningen. En kollektiv process
    Johanna Bergqvist
    151-153
    • PDF
  • Uppsatshandledning och skrivutveckling i högre utbildning: om det självständiga arbetet och skrivande i alla ämnen
    Kristofer Hansson
    155-157
    • PDF
  • Skriva för att lära
    Andreas Nordlander
    159-161
    • PDF
  • Stylish Academic Writing
    Rory J. Conces
    163-165
    • PDF
  • Recension Undervisa tillgängligt
    Caroline Olsson
    167-168
    • PDF

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk