Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 8 Nr 1 (2018)

Publicerad: 2018-02-15

Artiklar

  • Naturvetenskap för yngre barn – kunskapsinnehåll i lärarstudenters beskrivningar av sin framtida undervisning
    Anna Danielsson, Kristina Andersson, Annica Gullberg, Anita Hussénius
    1-13
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Ensamarbetande doktoranders perspektiv på forskarutbildning och doktorandtillvaro: Ämnesmässig ensamhet, den informella socialisationens kraft och erkännandets betydelse
    Ola Holmström
    14-29
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Reflektioner

  • Breddat deltagande för studenter med funktionsnedsättning – En utmaning för den högre utbildningen
    Lotta Anderson, Hanna Egard, Camilla Nordgren, Patrica Staaf
    33-41
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Recensioner

  • Bokrecension: Studenters skrivande i humaniora och samhällsvetenskap
    Ann Grubbström
    30-32
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Review: Global perspectives on teaching excellence – A new era for higher education
    Annika Käck
    42-43
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Nya publikationer

  • Ny publikation: Den pedagogiska skickligheten och akademins väktare Kollegial bedömning vid rekrytering av universitetslärare
    44-46
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Att bedöma pedagogisk skicklighet – är det verkligen så svårt? – en studie av skillnader i bedömningar mellan vetenskapligt och pedagogiskt sakkunniga
    152
  • När blir det plagiat? – En tvärsnittsstudie av studenters färdigheter och förmågor gällande fusk i form av plagiat
    110
  • Reflektioner kring en högre utbildning som lägger grunden för bildade företagsekonomer
    105
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    103
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    96
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Mona Fjellström och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk