Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 6 Nr 1 (2016)

Vol 6 Nr 1 (2016)

					Visa Vol 6 Nr 1 (2016)
Publicerad: 2016-06-23

Ledare

  • Skålar, tonår och Högre utbildning
    Anders Sonesson
    1-2
    • PDF

Artiklar

  • Rum på campus i högre utbildning – didaktisk design och handlingsutrymme
    Marie Leijon
    3-20
    • PDF
  • On the Assessment of Written Exams and Possible Bias due to Dynamic Rater Effects Emerging from Student Initials and Rater Fatigue
    Daniel Månsson, Martin Norgren
    21-30
    • PDF
  • Att få ihop teorier, praktik och kritiskt tänkande i seminariet – ett topiskt förslag
    Maria Wolrath Söderberg
    31-49
    • PDF
  • Ökat studentengagemang genom delaktighet och inflytande i högre utbildning: studenters och lärares samskapande av undervisningens innehåll och genomförande
    Ulrika Bergmark, Susanne Westman
    51-64
    • PDF

Reflektioner

  • External Funding of Doctoral Education: Background and Reflection
    Tobias Uller
    65-75
    • PDF

Goda exempel

  • Att utveckla undervisningen tillsammans – Ett praktiskt exempel
    Cecilia Lundberg, Anna-Greta Nyström, Johanna Lindström
    77-84
    • PDF
  • Att göra bok på Socionomprogram
    Per Olof Larsson, Jörgen Valdemar Lundälv
    85-90
    • PDF
  • På vilken vetenskaplig grund och utifrån vilken beprövad erfarenhet? Utvecklingsbehov inom högskolepedagogiken
    Ulla Riis
    91-92
    • PDF

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk