Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 5 Nr 3 (2015)

Vol 5 Nr 3 (2015)

					Visa Vol 5 Nr 3 (2015)
Publicerad: 2015-12-04

Ledare

  • Kunskap om högre utbildning
    Anders Sonesson
    141-144
    • PDF

Artiklar

  • The Walkshop: a tool to integrate research on human aspects of sustainable urban design in teaching
    Maria Johansson, Catharina Sternudd, Inês Ferreira
    145-157
    • PDF
  • Caseexaminationen och återkoppling på case i högre utbildning
    Catharina Norén
    159-173
    • PDF
  • Mångfald bortom identifikationer: studentpopulationens diversifiering och vetenskapens arbetssätt
    Katherina Dodou
    175-187
    • PDF

Goda exempel

  • Från standardprogram till utbildning i toppklass. Programutveckling av Tekniskt basår vid Chalmers tekniska högskola
    Ulla Blomqvist
    189-193
    • PDF
  • Komposition som projekt i heterogena studentgrupper: Ett exempel från skådespelarutbildningen
    Sven Bjerstedt
    195-201
    • PDF

Recensioner

  • Bokrecension: Engaging Students as Partners in Learning and Teaching: A Guide for Faculty
    Susanna Barrineau, Alexis Engström, Ulrike Schnaas
    203-204
    • PDF

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk