Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr 3 (2021)

Publicerad: 2021-11-29

Fördjupad diskussion

  • “Student-led Education for a better world?” Reflections in conversation
    Sachiko Ishihara, Aster Tommasini, Charlotte Ponzelar, Ewa Livmar
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Artiklar

  • Förutsättningar för multimodalt meningsskapande i svenskämnets kursplaner på grundlärarutbildningen
    Anna-Lena Godhe, Ann-Mari Edström
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Curriculum development in American Studies: Interdisciplinarity, student progression, and the Swedish-American paradox
    Adam Hjorthén
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av skriveoppgaver i lærerutdanninga
    Ingunn Ofte, Hildegunn Otnes
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • The critical friend – a way to develop as a tutor in problem-based learning groups
    Elaine Sjögren, Anita Kärner Köhler
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Kunskapsöverföring i det självständiga arbetet
    Maria Wendt
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • “It has worked well despite the circumstances” – a study on student social relations and well-being during the pandemic
    Annika Fjelkner, Torgny Roxå, Per Warfvinge
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Reflekterad utbildningspraktik

  • Wicked problems i lärande för hållbar utveckling – Vägledning för att ta fram exempel och problembeskrivningar
    Johanna Lönngren
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Videoessäer som pedagogisk metod för att utveckla medie- och informationskunnighet
    Emil Stjernholm
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Ledare

  • Ledare vol. 11 nr. 3 2021
    Cecilia Olsson Jers, Åsa Lindberg-Sand
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Skicka in bidrag

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    379
  • Utveckling av muntlig examination med fokus på studenters rättssäkerhet – exempel från en ingenjörskurs
    233
  • En språkverkstad för alla?
    207
  • Plagiera eller referera vetenskapligt? En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering
    173
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    146
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk