Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 11 Nr 1 (2021)

Vol 11 Nr 1 (2021)

Publicerad: 2021-03-03

Ledare

  • Högre utbildning firar 10-årsjubileum!
    Maria Weurlander, Jan Stockfors
    93-95
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Artiklar

  • Lärarstudenters erfarenheter av två veckors utlandspraktik – en möjlighet till utveckling av interkulturella perspektiv
    Maria Svensson
    1-15
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Ytinlärning och djupinlärning – en kritisk reflektion kring normativa tolkningar av begrepp i den samtida högskolepedagogiska diskursen
    Richard Pleijel
    16-26
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Institutional personas – Dis/harmonic representations of higher music education
    Nadia Moberg, Eva Georgii-Hemming
    27-40
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Plagiera eller referera vetenskapligt? En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering
    Josefin Hellman, Anja Thorsten
    41-55
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Handledarens frågor: Att möjliggöra självständighet i ett handledningssamtal
    Jenny Magnusson
    56-75
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML
  • Rektorer i utbildning – drivkrafter för ett lärande i samspel
    Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström
    79-92
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

Recensioner

  • Getting lost in a layered labyrinth
    Cormac McGrath
    76-78
    • PDF
    • EPUB
    • HTML
    • XML

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk