Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
högre utbildning
  • Registrera
  • Logga in
  • Om
    • Om tidskriften
    • Redaktion
    • Uppgifter om tidskriften
    • Om förlaget
  • Tidskriftens Policy
    • Granskning
    • Open Access Policy
    • Indexering
    • Upphovsrätt och licens
    • NOASP publiceringsetik
    • Datahanterings- och integritetspolicy
  • Riktlinjer
    • Bidragsformer
    • Riktlinjer för författare
    • Författarskap
    • Riktlinjer för granskare
    • Blind granskning
    • Skicka in bidrag
  • Publicerat
    • Senaste
    • Arkiv
    • Meddelanden
  • Temasidor
    • Lärande för hållbar utveckling
Sök
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 12 Nr 3 (2022)

Vol 12 Nr 3 (2022)

Publicerad: 2022-12-02

Ledare

  • Ledare, nr. 3, 2022
    Maria Weurlander, Jan Stockfors
    92-93
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Reflekterad utbildningspraktik

  • Tid, process och progression: Att gå från nybörjare till forskare i en (tidspressad) forskarutbildning
    Sabine Gruber, Kristina Gustafsson
    31-37
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Artiklar

  • Praktiska moment på distans – Form och ämnesinnehåll i naturvetenskap och teknik inom grundlärarutbildningen under covid-19-pandemin
    Johanna Frejd, Jonas Hallström
    61-77
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Norms, appropriation, and social affordances in studying in emergency remote teaching: a meta-analysis of student experiences
    Patrik Hernwall, Annika Käck, Johan Stymne
    47-60
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Å utvikle digital kompetanse gjennom refleksjon over kroppslige og emosjonelle erfaringer – en lærerutdanners erfaringer
    Trine Ørbæk
    1-14
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Fördjupad diskussion

  • Mellan kulturkrig och byråkrati – om akademisk frihet och universitetslärares professionalitet
    Robert Holmberg, Rebecca Selberg
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Tröskelbegrepp skymmer sikten
    Håkan Salwén
    38-46
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Forskellige forståelser af problemorientering - udfordringer ved projektpædagogikken
    Poul Nørgård Dahl
    15-30
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

about

Om tidskriften

Högre utbildning är en vetenskaplig e-tidskrift som är fritt tillgänglig enligt open access-principen. Tidskriftens övergripande syfte är att stödja framväxten av kunskap som är av relevans för undervisning och utbildning vid universitet och högskolor. 

Läs mer

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

signup

Nyhetsbrev

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska
Mest lästa denna månad
  • Uppsatsetik – om etisk problematik i studenters självständiga arbeten
    231
  • Kollegial stöttning genom auskultation – ett sätt att utveckla ett akademiskt lärarskap
    174
  • Kritisk självreflektion i komplexa frågor: Att hjälpa studenterna att ta makten över sitt tänkande
    160
  • Att undervisa för hållbar utveckling
    148
  • Digital competence in the Norwegian teacher education and schools
    141
Nyckelord
  • Om förlaget
  • Integritet
Connect With Us:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Högre utbildning ISSN 2000-7558. Huvudredaktörer: Maria Weurlander och Jan Stockfors. Tidskriften Högre utbildning publiceras under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). Utgivare är Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en underavdelning av Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norway. ©Cappelen Damm AS, ©Photo (pencils) choness/iStockphoto.

Cappelen Akademisk